Dodano 2014-09-16
Dwukrotnie więcej wejść na stronę za pomocą urządzeń mobilnych odnotowało Frisco.pl w okresie sprzedaży prowadzonej na ulicach Warszawy z około stu wirtualnych Frisco Vanów w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego. Pomiędzy 17 czerwca a 17 lipca br. z makiet przedstawiających samochody Frisco można było dokonywać zakupów spożywczych za pomocą smartfona. W tym celu wystaczyło zeskanować odpowiedni kod kreskowy lub zrobić zdjęcie wybranego artykułu za pomocą Smart Scan w aplikacji mobilnej Frisco.pl. Łącznie podczas trwania kampanii stronę internetową sklepu odwiedziło o niemal 60% więcej klientów w ujęciu r/r.
- Letnie miesiące to okres, gdy warszawiacy chętnie spędzają czas na świeżym powietrzu. Chcieliśmy więc pokazać wszystkim mieszkańcom stolicy, jak łatwo i szybko mogą dokonać zakupów spożywczych za pomocą smartfona, nawet przy okazji beztroskiego spaceru z rodziną. Nasze Frisco Vany cieszą się w Warszawie duzą rozpoznawalnością i są istotnym elementem pozyskiwania klientów, stąd też pomysł na wykorzystanie ich w nowej, oryginalnej formie. Jesteśmy bardzo zadowoleni z efektów akcji, w czasie której zanotowaliśmy znaczący wzrost aktywności naszych klientów przy użyciu urządzeń mobilnych. W stosunku do poprzedniego miesiąca, podczas kampanii liczba zamówień za pośrednictwem aplikacji zwiększyła się o 53%, a unikalnych użytkowników o 45% – mówi Nicolas Jedraszak, prezes internetowego sklepu Frisco.pl.
W okresie trwania akcji największym zainteresowaniem w e-supermarkecie cieszyły się takie produkty sprzedawane z Frisco Vanów jak woda niegazowana, banany i sezonowe warzywa, przede wszystkim krajowe pomidory i rzodkiew. Klienci chętnie kupowali również różnorodne środki chemii gospodarczej i artykuły higieniczne, spośród których najczęściej decydowali się na ręczniki papierowe.
TOP 10 sprzedanych produktów z Frisco VanówWiele produktów dostepnych na wirtualnych Frisco Vanach, w okresie trwania mobilnej akcji na ulicach stolicy odnotowało znaczące wzrosty sprzedaży. W porównaniu do wcześniejszego miesiąca klienci zamówili 29 razy więcej płatków śniadaniowych LUBELLA Corn Flakes. Dwudziestojednokrotny wzrost popularności dotyczył z kolei kapsułek do zmywarek FAIRY PLATINUM, a blisko piętnastokrotny - zawieszek do WC BREF Blue Aktiv czy proszku do prania Ariel Color.
Największe wzrosty sprzedaży w czasie akcjiAkcja z mobilnymi Frisco Vanami była kolejną kampanią Frisco.pl wykorzystującą rozwiązania mobilne. W listopadzie 2013 roku uruchomiony został pierwszy w Polsce wirtualny supermarket w metrze. Ściany peronów stacji Centrum zostały wówczas wyklejone grafikami przedstawiającymi witryny sklepowe, z których klienci przy pomocy smartfona mogli zamawiać produkty do domu. Z półek wirtualnego sklepu można było kupić różnorodne artykuły spożywcze, począwszy od świeżego pieczywa, warzyw i owoców, przez nabiał i mięso po słodycze czy napoje. W metrze dostępne były też artykuły higieniczne i chemia gospodarcza. Podobną akcję Frisco przeprowadziło w kwietniu 2014 roku. Towarzyszyły jej reklamy w różnych punktach Warszawy, a także konkurs, w którym główną nagrodą były roczne zakupy za darmo.
- Wyjście z sieci do realnego świata znów przyniosło nam duży sukces. Podczas trwania kampanii zanotowaliśmy wysokie wzrosty w różnych kategoriach produktowych. Pokazaliśmy też warszawiakom, że dzięki mobilnym rozwiązaniom nie muszą rezygnować z przyjemności, by zrobić codzienne zakupy. Co więcej, z tym przekazem udało nam się dotrzeć do wielu osób, które dotychczas nie miały styczności z naszym sklepem – dodaje prezes Frisco.