REGULAMIN KONKURSU
Sekretne Zakupy Zwierząt Domowych
zwany dalej „Regulaminem”
I Postanowienia Ogólne
- Organizatorem konkursu o nazwie: „Sekretne Zakupy Zwierząt Domowych” (dalej: „Konkurs”) jest Frisco S.A. z siedzibą w Warszawie, ul. Grochowska 306/308, 03-840 Warszawa, NIP: 1132847981, REGON: 145819360 (dalej: „Organizator”).
- Konkurs odbywa się w terminie od 1 lipca 2024 r. do 14 lipca 2024 r. do godziny 23:59 (dalej jako: „Czas Trwania Konkursu”) i jest prowadzony na profilu marki Frisco na portalu Instagram (dalej: „Strona konkursowa”).
- Uczestnikiem Konkursu (dalej: „Uczestnik”) może być (1) pełnoletnia osoba fizyczna zamieszkująca na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych lub (2) małoletnia osoba fizyczna, która ukończyła 13. rok życia za zgodą przedstawiciela ustawowego np. rodzica lub opiekuna i która zaakceptuje Regulamin.
- Osoby małoletnie na żądanie Organizatora udokumentują zgodę przedstawiciela ustawowego na uczestnictwo w Konkursie.
- Uczestnik może wziąć udział w Konkursie więcej niż jeden raz.
- W ciągu trwania całego Konkursu Uczestnik może wygrać tylko jedną Nagrodę.
- W Konkursie nie mogą brać udziału pracownicy (w tym osoby świadczące pracę na innej podstawie niż umowa o pracę) Organizatora, Partnera oraz członkowie ich rodzin. Przez członków rodziny rozumie się: wstępnych, zstępnych, rodzeństwo, małżonków i osoby pozostające w stosunku przysposobienia.
- Uczestnictwo w Konkursie jest dobrowolne i nieodpłatne.
- Poprzez zgłoszenie udziału w Konkursie każdy Uczestnik akceptuje postanowienia Regulaminu oraz wyraża zgodę na przetwarzanie jego danych osobowych dla celów związanych z przeprowadzeniem Konkursu i wydaniem Nagród.
- Nad prawidłowym przebiegiem Konkursu czuwa komisja konkursowa powołana przez Organizatora (dalej: „Komisja”).
- Konkurs nie jest grą losową w rozumieniu art. 2 ustawy o grach hazardowych z dnia 19.11.2009 r. (Dz. U. z 2009 r., Nr 201, poz. 1540 z późn. zm.) i nie podlega regułom zawartym w ww. ustawie i w rozporządzeniach wykonawczych do tej ustawy.
- Konkurs nie jest w żaden sposób sponsorowany, popierany ani przeprowadzany przez portal społecznościowy Instagram ani z nim związany.
- Portal społecznościowy Instagram nie ponosi odpowiedzialności za prawidłowy przebieg Konkursu. Wszelkie roszczenia związane z Konkursem należy kierować wyłącznie do Organizatora.
II Zasady Konkursu
- Zadanie konkursowe zostanie opublikowane na Stronie Konkursowej w dniu 01.07.2024 r. w formie posta (zgodnie z wymogami technicznymi portalu społecznościowego Instagram) Publikacja Zadania Konkursowego, zgodnie ze zdaniem poprzedzającym jest chwilą rozpoczęcia Czasu trwania Konkursu.
- W celu wzięcia udziału w Konkursie, Uczestnik powinien w Czasie trwania Konkursu:
- posiadać zarejestrowane konto w serwisie społecznościowym Instagram;
- zapoznać się z niniejszym Regulaminem;
- wrzucić na swój prywatny profil, w obrębie Instagram Stories, kreatywne zdjęcie swojego zwierzaka oraz oznaczyć profil @friscopl, a także spełnić warunki uczestnictwa w Konkursie określone w niniejszym Regulaminie. Profil Użytkownika musi być oznaczony jako publiczny.
- Laureatem konkursu (dalej „Laureat”) zostanie Uczestnik, którego Zgłoszenie w ocenie Komisji zostanie uznane za najlepsze. Kryteria wyboru najlepszych Zgłoszeń to: zgodność z tematem/zadaniem konkursowym, kreatywność i oryginalność.
- Rodzaj i liczbę nagród opisuje art. III niniejszego Regulaminu.
- W przypadku powtarzających się treści w Zgłoszeniach, pod uwagę brane będą Zgłoszenia z wcześniejszą datą wysłania.
- Organizator zastrzega sobie prawo do wykluczenia z udziału w Konkursie Uczestników, których działania są sprzeczne z prawem, dobrymi obyczajami lub Regulaminem Konkursu, w szczególności Uczestników, którzy:
- nie działają osobiście, ale przez osoby trzecie lub z fałszywych kont;
- wykorzystują różne aliasy (dodatkowe adresy) tego samego konta poczty elektronicznej do występowania w imieniu/zgłaszania rzekomo różnych Uczestników;
- nadeślą Zgłoszenie zawierające treści sprzeczne z prawem, dobrymi obyczajami, brutalne, agresywne, obraźliwe dla Organizatora i Partnera;
- naruszają prawa osób trzecich, jak również gdy ich Zgłoszenie będzie przedstawiać lub opisywać sytuacje lub zdarzenia, które mogą powodować zagrożenie dla zdrowia lub życia ludzi lub zwierząt;
- podejmą próby użycia jakichkolwiek technik złamania lub obejścia zabezpieczeń Strony konkursowej albo wykorzystania jej luk lub wpływania w jakikolwiek inny sposób na jej działanie.
- zawrą w Zadaniu konkursowym wulgaryzmy, treści obraźliwe, polityczne, propagandowe, religijne lub treści sprzeczne z prawem;
- zawrą w Zadaniu konkursowym treści reklamowych dotyczących innych niż Organizatora podmiotów;
- naruszą jakichkolwiek prawa osób trzecich, w tym w szczególności: dobra osobiste i prawa autorskie;
- nie posiadają praw autorskich lub praw zależnych do Zadania Konkursowego i jego wszystkich elementów w zakresie wskazanym w Regulaminie.
- Organizator zastrzega sobie prawo do udostępnienia Stories użytkownika w obrębie swojego profilu na portalu Instagram, wraz z oznaczeniem profilu Użytkownika.
- W celu wyjaśnienia wątpliwości związanych z aktywnością Uczestnika w Konkursie, Organizator może kontaktować się z Uczestnikiem przy wykorzystaniu podanych przez niego sposobów komunikacji (np. prowadzić korespondencję e-mailową lub przez Messengera); podczas takiego kontaktu Organizator może oczekiwać od Uczestnika podania szczegółowych informacji dotyczących jego udziału w Konkursie, a odmowa ich podania jest równoznaczna ze złamaniem postanowień niniejszego Regulaminu.
- Uczestnik oświadcza i gwarantuje, że jest wyłącznie uprawniony do utworów słownych, zdjęć, które dodaje w Zadaniu konkursowym, a prawa do utworów nie są obciążone prawami na rzecz osób trzecich. Ponadto, Uczestnik oświadcza i gwarantuje, że zgłoszone Odpowiedzi nie naruszają jakichkolwiek praw osób trzecich.
III Nagrody
- W konkursie przyznana zostanie 1 (słownie: jedna) Nagroda („dalej Nagroda”), w postaci własnoręcznie wykonanego portretu pupila autorstwa Michała Torzeckiego, wykonanego techniką olejem na płótnie. Wartość portretu to 3.000,00 zł (trzy tysiące 00/100 zł).
- Do nagrody, o której mowa w pkt. 1, zostanie przyznana dodatkowa nagroda pieniężna w wysokości 11,11% wartości Nagrody. Kwota, o której mowa w poprzednim zdaniu, zostanie przekazana przez Organizatora na konto właściwego Urzędu Skarbowego tytułem zapłaty podatku dochodowego od wygranej w imieniu zwycięzcy Konkursu oraz osób otrzymujących wyróżnienia, zgodnie z ustawą o podatku dochodowym od osób fizycznych.
- Laureat nie ma prawa do wymiany Nagrody na ekwiwalent pieniężny albo na inną rzecz ani świadczenie.
- W przypadku zwycięzców Konkursu niemających pełnej zdolności do czynności prawnych, pod warunkiem, że spełnione zostały warunki Regulaminu, zgodę na odbiór nagrody i inne oświadczenia wymagane niniejszym Regulaminem wyraża ich przedstawiciel(-e) ustawowy(-i).
IV Ogłoszenie Laureatów i wydanie Nagród
- W celu wyłonienia Laureata Konkursu Organizator powoła Komisję konkursową w trzyosobowym składzie (dalej „Komisja”).
- W Konkursie Komisja będzie oceniać przesłane Zadania konkursowe uwzględniając kryterium atrakcyjności, kreatywności oraz oryginalności każdego Zadania konkursowego oraz na tej podstawie wybierze 1 Laureata spośród nadesłanych Zadań konkursowych przesłanych do Organizatora.
- Niezależnie od liczby przesłanych Zadań konkursowych, Uczestnik jest uprawniony do otrzymania tylko jednej Nagrody w Czasie trwania Konkursu.
- Organizator poinformuje Laureata o wygranej w ciągu 30 dni od daty zakończenia Konkursu w formie komentarza pod postem konkursowym lub wiadomości prywatnej na portalu Instagram.
- Organizator ma prawo prosić Laureata, pod rygorem utraty prawa do Nagrody, o przesłanie dodatkowych dokumentów w celu weryfikacji oraz zakończenia procesu wydania Nagród, w tym zwłaszcza:
- Odesłania skanu podpisanego oświadczenia o zrzeczeniu się nagrody pieniężnej na rzecz podatku, o której mowa w art. III ust. 2 i 3 Regulaminu;
- w przypadku, gdy Laureat jest osobą małoletnią (powyżej 13. roku życia), skanu pisemnej zgody przedstawiciela ustawowego na udział w Konkursie udzielonej mu najpóźniej w chwili Zgłoszenia się do Konkursu.
- W przypadku, gdy pojawią się zastrzeżenia co do posiadania przez Laureata pełni praw autorskich do utworu lub jego części zawartego w Zgłoszeniu lub zezwolenia na rozpowszechnianie wizerunku osób trzecich, Laureat ma 3 dni na przedstawienie dowodów świadczących o posiadaniu przez niego pełni tych praw. W przeciwnej sytuacji Laureat traci prawo do Nagrody, a Organizator nie jest zobowiązany do przyznania Nagrody innemu Uczestnikowi.
- W przypadku, gdy wyłonienie kolejnych Laureatów nie jest możliwe z powodu braku Zgłoszeń spełniających kryteria wyboru wskazane określonych w art. II ust. 4 Regulaminu, Organizator ma prawo do przyznania łącznie mniejszej liczby Nagród.
- Nagroda zostanie przekazana Laureatowi w czasie wernisażu prac konkursowych, który odbędzie się między 01.08.2024 a 30.09.2024 r. W razie braku możliwości udziału w wernisażu Laureat ustali z Organizatorem inny sposób odbioru nagrody.
- Organizator nie ponosi odpowiedzialności za podanie nieprawidłowych danych osobowych przez Uczestników Konkursu. W wypadku niemożliwości skontaktowania się z Laureatem z tego powodu, laureat traci prawo do nagrody.
- Przy odbiorze nagrody Laureat może być zobowiązany do podpisania protokołu przekazania Nagrody jako warunku przekazania Nagrody.
V Prawa Autorskie
- W przypadku Zgłoszeń, które spełniają przesłanki uznania za utwór w rozumieniu przepisów Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (dalej „Utwór”), każdy Uczestnik z chwilą dokonania Zgłoszenia udziela Organizatorowi niewyłącznej licencji do korzystania z Utworu w formie zgłoszonej oraz jego fragmentów, przeróbek i innych opracowań na poniższych polach eksploatacji:
- korzystanie w ramach promocji (w tym w szczególności wykorzystywanie w materiałach promocyjnych, wydawanie i rozpowszechnianie jako materiałów promocyjnych, itp.), niezależnie od formy materiałów lub ich wielkości, techniki utrwalania oraz miejsca ekspozycji, jak również od ich ilości, nakładu, techniki sporządzenia i sposobu dystrybucji;
- umieszczanie na opakowaniach towarów;
- zapisywanie i odtwarzanie w pamięci komputerów lub przesyłanie za pomocą sieci komputerowych (w tym w szczególności przy wykorzystaniu sieci Internet), umieszczanie lub wykorzystywanie w bazach danych;
- publiczne rozpowszechnianie w sieci Internet, w szczególności poprzez zamieszczenie na stronach WWW, w tym w mediach społecznościowych;
- udzielanie sublicencji;
- eksploatację na wszystkich polach eksploatacji określonych w art. 50 Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych, tj.:
- w zakresie utrwalania i zwielokrotniania utworu - wytwarzanie określoną techniką egzemplarzy utworu, w tym techniką drukarską, reprograficzną, zapisem magnetycznym oraz techniką cyfrową;
- w zakresie obrotu oryginałem albo egzemplarzami, na których utwór utrwalono - wprowadzanie do obrotu, użyczenie lub najem oryginału albo egzemplarzy;
- w zakresie rozpowszechniania utworu w sposób inny niż określony w pkt powyżej - publiczne wykonanie, wystawienie, wyświetlenie, odtworzenie oraz nadawanie i reemitowanie, a także publiczne udostępnianie utworu w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i w czasie przez siebie wybranym.
- Udzielenie licencji następuje bez prawa do wynagrodzenia na każdym z ww. pól eksploatacji.
- Udzielenie licencji jest skuteczne na terytorium wszystkich państw świata.
- W przypadku zamiaru zbycia autorskich praw majątkowych na polach eksploatacji niewymienionych w Regulaminie, Organizatorowi będzie przysługiwało prawo pierwszeństwa w nabyciu praw autorskich majątkowych w takim zakresie.
- Uczestnik udziela Organizatorowi zezwolenia na korzystanie i rozporządzanie wszelkimi utworami zależnymi do Utworu/ów oraz na udzielanie dalszych zezwoleń na korzystanie i rozporządzanie wyżej wymienionymi utworami zależnymi, na wszelkich polach eksploatacji wymienionych w ust. 9 powyżej.
- Z chwilą udzielenia licencji, Organizatorowi przysługuje prawo do stosowania zapożyczeń z Utworu/ów, poprzez umieszczanie jego/ich fragmentów lub zamieszczanie jego/ich w całości w innych utworach w rozumieniu przepisów o prawie autorskim. Z tytułu przyznania prawa do stosowania zapożyczeń nie przysługuje Uczestnikowi odrębne wynagrodzenie. Uczestnik, poprzez wzięcie udziału w Konkursie, zezwala na nieoznaczanie jego autorstwa w stosowanych zapożyczeniach. Prawo do stosowania zapożyczeń przysługuje na terytorium całego świata.
- Uczestnik, jako twórca/współtwórca Utworu oświadcza, że zobowiązuje się do niewykonywania wszystkich osobistych praw autorskich, w tym w szczególności uprawnień związanych z integralnością Utworu/ów oraz nadzorem autorskim nad korzystaniem z Utworu/ów oraz uprawnień do oznaczania Utworu/ów oznaczeniami lub nazwiskiem Uczestnika.
- Uczestnik, bez prawa do wynagrodzenia, udziela Organizatorowi nieodwołalnego zezwolenia na ingerencję w integralność Utworu/ów, w tym w szczególności na wykorzystywanie części Utworu/ów, łączenie jego/ich z innymi utworami lub dziełami niestanowiącymi utworów. Takie zezwolenie skuteczne jest na terytorium wszystkich państw świata.
- Uczestnik zobowiązuje się zwolnić Organizatora od wszelkich roszczeń osób trzecich powstałych w związku z faktem, że w dacie udzielenia licencji lub przeniesienia jakichkolwiek praw, nie przysługiwały one Uczestnikowi, w zakresie określonym w Regulaminie. W razie postępowania sądowego, Uczestnik wstąpi w miejsce Organizatora albo gdy taka zmiana podmiotowa okaże się niemożliwa, weźmie udział w sprawie razem z Organizatorem po stronie pozwanej, chyba, że Organizator wyraźnie postanowi odmiennie. Uczestnik zobowiązany jest w razie jakichkolwiek roszczeń osób trzecich, do udostępnienia Organizatorowi wszelkiej dostępnej dokumentacji.
- Z chwilą wręczenia Nagrody Laureatowi, zdefiniowanej w art. III ust. 1 Regulaminu, Organizator nieodpłatnie nabywa, ze skutkiem na terytorium całego świata, autorskie prawa majątkowe do nagrodzonych Utworów w formie zgłoszonej oraz fragmentów, przeróbek i innych opracowań. Autorskie prawa majątkowe przechodzą na Organizatora na poniższych polach eksploatacji, bez prawa do odrębnego wynagrodzenia na każdym z niżej wymienionych pól:
- korzystanie w ramach promocji, w tym w szczególności wykorzystywanie w materiałach promocyjnych, niezależnie od formy materiałów reklamowych lub ich wielkości, techniki utrwalania oraz miejsca ekspozycji, jak również od ich ilości, nakładu, techniki sporządzenia i sposobu dystrybucji;
- umieszczanie na opakowaniach towarów;
- zapisywanie i odtwarzanie w pamięci komputerów lub przesyłanie za pomocą sieci komputerowych (w tym w szczególności przy wykorzystaniu sieci Internet), umieszczanie lub wykorzystywanie w bazach danych;
- publiczne rozpowszechnianie w sieci Internet, w szczególności poprzez zamieszczenie na stronach WWW;
- utrwalenie, kopiowanie, zwielokrotnienie i wydanie drukiem, całości lub części, Utworu w dowolnej formie, w tym w formie publikacji książkowej lub prasowej;
- utrwalanie, kopiowanie, zwielokrotnienie oraz nagrywanie, całości lub części Utworu, za pomocą technologii analogowej, cyfrowej lub optycznej, na wszelkich nośnikach, w tym w szczególności: płyta fotograficzna, fotografia cyfrowa, CD, video CD, CD-I, CD-Plus, improved CD, CD-I music, photo-CD-portfolio, CD-DA, EBG (electronic graphical book), EBXA, CD-Rom, MD, dyski laserowe, karty magnetyczne, DAT, DVD, DCC, fot-CD, CD-Rom-XA, dyskietki, karty pamięci, MOD, MP3, CD-SD, HD-CD, HDTV, minidyski, taśmy magnetyczne, kasety, kasety video;
- utrwalanie, zwielokrotnianie, kopiowanie, całości lub części Utworu, za pomocą wszelkich technologii, we wszystkich skalach, w wersjach dwu- i trójwymiarowej, w tym z zastosowaniem technologii cyfrowych, analogowych lub optycznych, druk, zapis na płycie fotograficznej, offset, drukowanie na folii samoprzylepnej, nadrukowywanie, drukowanie (nanoszenie) na wszelkich materiałach;
- wykorzystywanie, całości lub części Utworu, na opakowaniach produktów, w celu oznaczania usług;
- wykorzystywanie, całości lub części Utworu, w celach i na środkach przeznaczonych do reklamy lub promocji produktów i usług, niezależnie od formy i treści materiałów reklamowych, ich wielkości, materiałów, z których zostały sporządzone, techniki utrwalania oraz miejsca ekspozycji, w tym w broszurach, ulotkach, wizytówkach reklamowych i katalogach niezależnie od ich ilości, nakładu, techniki sporządzenia i sposobu dystrybucji;
- wykorzystywanie, wyświetlanie, prezentacja, w tym publicznie, całości lub części Utworu, w dowolnych okolicznościach oraz w dowolnym celu, w tym w szczególności w celach marketingowych, promocyjnych, reklamowych, produkcyjnych, artystycznych oraz charytatywnych, w szczególności za pomocą technik analogowych lub cyfrowych, transmisji „na żywo”, na ekranach, ekranach video, ekranach plazmowych/lcd/led, projektorach, promieniach laserowych, dla ograniczonej lub nieograniczonej liczby osób;
- zapisywanie lub odtwarzanie, całości lub części Utworów, w pamięci wszelkich komputerów oraz przesyłanie w ramach sieci komputerowych, całości lub części;
- umieszczanie w pamięci komputerów, całości lub części Utworów, w celu udostępnienia w sieci Internet oraz w innych sieciach, a także na jakichkolwiek stronach i serwisach internetowych, w tym w szczególności w serwisach społecznościowych;
- nadawanie za pomocą wizji przewodowej albo bezprzewodowej, całości lub części Utworu, przez stację naziemną, za pośrednictwem satelity lub sieci komputerowych;
- udzielanie wyłącznych i niewyłącznych licencji, odpłatnie lub nieodpłatnie, bez ograniczeń terytorialnych;
- eksploatacje na wszystkich polach eksploatacji określonych w art. 50 Ustawy, tj.:
- w zakresie utrwalania i zwielokrotniania Utworu - wytwarzanie określoną techniką egzemplarzy Utworu, w tym techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową;
- w zakresie obrotu oryginałem albo egzemplarzami, na których Utwór utrwalono - wprowadzanie do obrotu, użyczenie lub najem oryginału albo egzemplarzy;
- w zakresie rozpowszechniania Utworu w sposób inny niż określony w tiret drugi - publiczne wykonanie, wystawienie, wyświetlenie, odtworzenie oraz nadawanie i reemitowanie, a także publiczne udostępnianie Utworu w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i w czasie przez siebie wybranym.
VI Postępowanie reklamacyjne
- Wszelkie reklamacje dotyczące przebiegu Konkursu Uczestnicy mogą zgłaszać Organizatorowi wyłącznie w formie pisemnej, na adres Frisco S.A ul. Grochowska 306/308, 03-840 Warszawa, z dopiskiem "Konkurs Sekretne Zakupy Zwierząt Domowych”, nie później niż w terminie 14 dni od daty zakończenia Konkursu, wraz z podaniem adresu zwrotnego nadawcy. Dla zachowania terminu decydująca jest data stempla pocztowego.
- Reklamacja musi zawierać:
- imię i nazwisko osoby wnoszącej reklamację, nr. telefonu kontaktowego,
- dokładny opis reklamacji i żądanie skarżącego,
- nazwę Konkursu, przybliżoną datę i godzinę przystąpienia do Konkursu.
- Reklamacje będą rozpatrywane przez Komisję Konkursową nie później niż w terminie 14 dni od daty otrzymania reklamacji. Zainteresowani zostaną powiadomieni o sposobie rozpatrzenia reklamacji listem poleconym.
- Organizator będzie rozpatrywać reklamacje Uczestników na podstawie postanowień Regulaminu. Rozpatrzenie reklamacji przez Organizatora kończy postępowanie reklamacyjne. Po zakończeniu procedury reklamacyjnej Uczestnik może dochodzić swoich roszczeń na drodze sądowej. Postępowanie reklamacyjne jest dobrowolne i nie wyłącza prawa Uczestnika do niezależnego od postępowania reklamacyjnego dochodzenia roszczeń bezpośrednio na drodze postępowania sądowego.
- Wszelkie pytania, komentarze oraz skargi i reklamacje związane z Konkursem powinny być kierowane do Organizatora.a składająca reklamację zostanie powiadomiona za pomocą wiadomości e-mail o sposobie jej rozpatrzenia nie później niż w ciągu 7 (siedmiu) dni od decyzji Organizatora.
VII Dane osobowe
- Administratorem danych osobowych jest Organizator – Frisco S.A., ul. Grochowska 306/308, 03-840 Warszawa (dalej „Administrator”). Z Administratorem można skontaktować się korespondencyjnie na ww. adres siedziby, jak również mailowo na adres bok@frisco.pl.
- Dane osobowe Uczestników są przetwarzane zgodnie z przepisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalej „RODO”).
- Dane osobowe Uczestników przetwarzane są w celu przeprowadzenia Konkursu, w tym rozpatrzenia ewentualnych reklamacji. Dane osobowe Uczestników będących laureatami przetwarzane są dodatkowo w celu wydania nagrody oraz realizacji obowiązków prawnych spoczywających na Administratorze, związanych m.in. z rozliczeniem podatku.
- Podstawą prawną przetwarzania danych Uczestników jest wyrażona zgoda (art. 6 ust. 1 lit. a RODO). W zakresie, w jakim dane osobowe przetwarzane są w celu realizacji obowiązków podatkowych Administratora, podstawą prawną ich przetwarzania jest wypełnienie tego obowiązku prawnego Administratora (art. 6 ust. 1 lit. c RODO).
- Dostęp do danych osobowych Uczestników będą mieć podmioty świadczące usługi na rzecz Administratora (w szczególności usługi IT i wsparcia technicznego), które muszą mieć dostęp do danych, aby wykonywać swoje obowiązki. Podmioty te będą miały dostęp do danych tylko w zakresie niezbędnym do realizacji swoich zadań. Dostęp do danych laureatów mogą mieć również uprawnione do tego organy państwowe, w szczególności urzędy skarbowe.
- Dane osobowe mogą być przekazywane do podmiotów mających siedzibę poza Europejskim Obszarem Gospodarczym (EOG), tj. np. USA, Japonia, Australia, do których transfer jest niezbędny do realizacji celów przetwarzania danych osobowych. Przekazanie danych osobowych poza EOG następuje z zapewnieniem odpowiedniego poziomu ochrony danych, wymaganego przez przepisy RODO.
- Dane osobowe Uczestników będą przetwarzane przez okres niezbędny do przeprowadzenia Konkursu, w tym obsługi ewentualnych postępowań reklamacyjnych, a w przypadku laureatów – dodatkowo przez okres wynikający z obowiązujących przepisów prawa, dotyczących rachunkowości i podatków.
- Uczestnikom przysługuje prawo do:
- żądania dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych,
- cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem,
- wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych
VIII Postanowienia końcowe
- Biorąc udział w Konkursie Uczestnik potwierdza, że spełnia wszystkie warunki, które uprawniają go do udziału w Konkursie oraz wyraża zgodę na udział w Konkursie na zasadach określonych w Regulaminie, a w szczególności Uczestnik zobowiązuje się nie ingerować w przebieg Konkursu w sposób naruszający jego zasady oraz przebieg zamierzony przez Organizator.
- Organizator ma prawo wykluczyć Uczestnika z udziału w Konkursie w przypadku podjęcia przez Organizatora uzasadnionego podejrzenia naruszenia przez Uczestnika postanowień Regulaminu.
- Niezależnie od ust. 2 powyżej Organizator zastrzega sobie prawo do wykluczenia z Konkursu Uczestnika, który w ocenie Organizatora naruszy ogólne zasady obowiązujące na Stronie, naruszy dobre obyczaje lub zasady współżycia społecznego.
- Organizator zastrzega sobie prawo do zmian Regulaminu w każdym czasie bez podania przyczyny poprzez zamieszczenie odpowiedniej informacji w zakładce Konkursu oraz w wersji papierowej w siedzibie Organizatora. Zmiana Regulaminu nie może naruszać praw nabytych przez Uczestników.
- Niniejszy Regulamin dostępny jest w linku na Stronie Organizatora oraz w siedzibie Organizatora.
- Organizator nie ponosi odpowiedzialności za podanie przez Uczestnika niewłaściwych lub nieprawdziwych danych dotyczących adresu zamieszkania lub innych danych uniemożliwiających lub opóźniających wręczenie przez Organizatora Nagród w związku z prowadzeniem Konkursu.
- Konkurs nie jest grą losową w rozumieniu art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych i nie podlega regulacjom zawartym w ww. ustawie i rozporządzeniach wykonawczych do tej ustawy.
- W sprawach nieuregulowanych Regulaminem stosuje się odpowiednie przepisy Kodeksu cywilnego.
- Regulamin wchodzi w życie z dniem opublikowania na stronie konkursowej.
Organizator